status: gerealiseerd (2002)
architect: Soap Ateliers, Delft
Het voormalig pakhuis van CSM stond er vervallen bij. Twaalf jaar hadden weer en wind vrij spel gehad op de gevel en het dak met lekkages en verloedering tot gevolg.
De Coolhaven is een doodlopende straat en vanwege het slechte imago van Delfshaven geen vestigingsplek voor ieder willekeurig bedrijf. De karakteristieken van het pand en de zichtbaarheid vanaf de druk bereden overkant waren echter positief. Na onderzoek concludeerden we dat de creatieve sector zich over de negatieve kanten heen kon zetten en van de positieve kanten zou willen genieten. De gewaagde ingreep aan de gevel kwam van welstand terug met een compliment. Het gedeeltelijk inpakken van de gevel met zink bleek een grote bijdrage te leveren aan de opwaardering van de esthetische kwaliteit van het pand, maar ook aan de herkenbaarheid. De brandweerrode accenten op de nokjes komen terug in deuren en signing in de plint. In het interieur hebben we het casco de hoofdrol laten spelen. Alle ruwe beton is geschilderd, de granito traptreden zijn gehandhaafd. De zolder is gesloopt zodat de bovenste verdieping een vrije hoogte heeft van ca. 6 m. Bij oplevering was het pand verhuurd aan een reclamebureau en een bureau gespecialiseerd in nieuwe media (maker van deze site).